Orange Real Estate


Administrowanie nieruchomościami

Administrowanie nieruchomościami swoim zakresem obejmuje realizowanie bieżących czynności związanych z obsługą nieruchomości.

Zakres usługi

  • Nadzór nad nieruchomością
    • Bieżący nadzór nad utrzymaniem obiektów budowlanych w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami obowiązujących przepisów prawa;
    • Bieżący nadzór nad stanem technicznym nieruchomości, w tym nad systemami, instalacjami i urządzeniami;
    • Podejmowanie natychmiastowych działań zaradczych i powiadomienie Klienta w razie uszkodzenia nieruchomości lub w przypadku bezpośredniego zagrożenia takim uszkodzeniem, mogącego spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.
  • Bieżąca obsługa nieruchomości
    • Opracowywanie harmonogramów okresowych przeglądów obiektów budowlanych i nadzór nad ich realizacją;
    • Nadzór nad realizacją umów dotyczących bieżącego funkcjonowania nieruchomości, w tym:
      1. wywóz nieczystości,
      2. zaopatrzenie nieruchomości w media (woda, energia elektryczna, centralne ogrzewanie, gaz);
    • Bieżący nadzór nad utrzymaniem czystości w budynkach oraz na terenie posesji jak również na terenie bezpośrednio przylegającym do posesji;
    • Nadzór nad podmiotami i osobami trzecimi świadczącymi usługi na terenie nieruchomości Klienta;
    • Odczyt stanów liczników dla potrzeb rozliczeń za media dostarczane do nieruchomości Klienta;
    • Przyjmowanie i obsługa zgłoszeń dotyczących utrzymania nieruchomości;
    • Reprezentowanie Klienta w kontaktach z organami administracji publicznej oraz podmiotami lub osobami trzecimi w zakresie uzgodnionym z Klientem;
    • Udostępnianie nieruchomości w czasie kontroli nieruchomości przez uprawnione organy administracji publicznej;
    • Udostępnienie nieruchomości, pomieszczeń, urządzeń, sprzętu podmiotom i osobom trzecim na zasadach uzgodnionych z Klientem;
    • Przekazywanie powierzchni dla potrzeb wynajmu lub innego czasowego udostępnienia nieruchomości lub jej części, w tym sporządzanie protokołów zdawczo – odbiorczych;
    • Bieżąca obsługa użytkowników nieruchomości w zakresie uzgodnionym z Klientem.
  • Dokumentacja i sprawozdawczość
    • Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
    • Prowadzenia bieżącej ewidencji dotyczącej zasiedlenia nieruchomości Klienta
    • Bieżące monitorowanie kosztów utrzymania nieruchomości Klienta i niezwłoczne przekazywanie stwierdzonych nieprawidłowości;
    • Opracowywanie rocznych planów gospodarczych oraz inwestycyjno – remontowych;
    • Prowadzenie sprawozdawczości z zakresie realizowanych zadań;
    • Kompletowanie i archiwizowanie dokumentacji.